دانلود فايل هاي تحقيقي و مقلاله اي

ادبيات نظري وپيشينه پژوهش الگوي تعالي سازماني و سرآمدي

ادبيات نظري وپيشينه پژوهش الگوي تعالي سازماني و سرآمديدسته: مباني و پيشينه نظري
بازديد: 1 بار
فرمت فايل: docx
حجم فايل: 568 كيلوبايت
تعداد صفحات فايل: 71

ادبيات نظري وپيشينه پژوهش الگوي تعالي سازماني و سرآمدي



=======================================================
تمامي فايل هاي سيستم، توسط كاربران آن آپلود مي شود. اگر در فايلي تخلفي مشاهده كرديد و يا مالك پزوژه اي
بوديد كه از وجود آن در سايت رضايت نداشتيد با ما تماس بگيريد، در اسرع وقت به گزارش شما رسيدگي مي شود.
=======================================================

info@cero.ir || cero.ir@yahoo.com || filecero@gmail.com || فرم تماس با ما
=======================================================

جزئيات:

 

توضيحات: فصل دوم پژوهش كارشناسي ارشد و دكترا (پيشينه و مباني نظري پژوهش)

همرا با منبع نويسي درون متني به شيوه APA جهت استفاده فصل دو پايان نامه

توضيحات نظري كامل در مورد متغير

پيشينه داخلي و خارجي در مورد متغير مربوطه و متغيرهاي مشابه

رفرنس نويسي و پاورقي دقيق و مناسب

منبع : انگليسي و فارسي دارد (به شيوه APA)

 

 

2-1- مقدمه 19

2-2- تاريخچه 21

2-3- معرفي مدل‌هاي سرآمدي 25

2-3-1- مدل جايزه دمينگ 25

2-3-1- 1- انواع جايزه دمينگ... 26

2-3-1-2- معيارهاي مدل دمينگ... 26

2-3-2-  مدل جايزه مالكوم بالدريچ 27

2-3-3- مدل جايزه كيفيت اروپا (EFQM) 29

2-3-3-1-  ويرايش 2010  EFQM...

2-3-3-2- روزشمار مدل  EFQM در يك نگاه 31

2-3-3-3-تغييرات اصلي در عناوين توانمندسازها ونتايج ويرايش هاي 2003 و2010. 32

2-3-3-4- معرفي محورهاي مدل جايزه ملي كيفيت اروپا(EFQM). 35

2-4- اركان مدل‌هاي تعالي سازماني (EFQM) 37

2-4-1- توانمند سازها 37

2-4-2- نتايج 51

2-5- دلايل استفاده سازمان‌ها از مدل EFQM 60

2-6- درچه سازمان‌هايي EFQM  بكار گرفته شده است؟ 60

2-7- مدل تعالي سازماني در ايران 62

2-8-  معرفي اصول 8 گانه بنيادين تعالي (مدل 2003) 64

2-9- معرفي اصول 8 گانه بنيادين تعالي (ويرايش 2010) 70

2-10-  مطالعات انجام شده: 72

2-10-1-  تحقيقات داخلي : 72

2-10-1-1جلودار ممقاني (1385). 73

2-10-1-2-قمصري، بهبود روش‌هاي كار وبهره وري سازماني براساس اصول الگو. 73

2-10-1-3- شركت قطعه ساز وابسته به صنعت خودرو اظهار نامه EFQM سال 1385. 74

2-10-2- مطالعات خارجي 74

2-10-2-1- مطالعه موردي شركت موتورولا. 76

2-10-2-2- دون ليزبرن ايرلند 76

2-10-2-3- شركت ان اس كي (انگلستان). 76

2-10-2-4- بالتر وبندل (2005)،. 77

2-10-2-4-شركت نوكيا (NOKIA). 77

2-11- ارزيابي  عملكرد شركت‌ها 79

 

 

 

 

 

2-1- مقدمه

مدل‌هاي تعالي سازماني ابزاري جامع و مناسب براي سنجش عملكرد سازمان بشمار مي‌آيند كه كنترل و بهبود را تسهيل مي‌كنند، سازمان‌ها به دنبال رشد و پيشرفت مي‌باشند و براي ارزيابي ميزان موفقيت سازمان در دست‌يابي به اهداف بايد سازمان را بر اساس چشم انداز, استراتژي, برنامه‌هاي استراتژيك و اهداف بلند مدت مورد ارزيابي قرار داد. ديگر نمي توان سازمان را بر اساس نتيجه‌ي نهايي آن مورد سنجش قرار داد. از آنجا كه يك محصول نهايي به تنهايي بيان گر نحوه‌ي عملكرد سازمان نيست، براي ارزيابي كيفي سازمان بايد نتايج و فرايند‌ها را در كنار هم مورد توجه قرار داد (فوينتس و همكاران،2004)

مدل تعالي سازماني چارچوبي روشمند براي ارزيابي عملكرد سازمان‌ها در دو حوزه ي فرايند‌ها و نتايج حاصل از اين فرايند‌هاست (اسپاين،و سيك 1999).

در نتيجه مدل تعالي سازماني مدلي مناسب براي ارزيابي عملكرد كيفي سازمان است.دستاورد‌هاي حاصل از ارزيابي در اين مدل شامل نقاط قوت سازمان و زمينه‌هاي قابل بهبود آن كه براي دست‌يابي بهبود فهرستي از برنامه‌هاي اولويت بندي شده را نيز پيشنهاد مي‌كند.( اسپاين،سيك 1999).

اين ابزارها با توجه به دسته بندي سيمونز از اهرم‌هاي كنترل در دسته سيستهاي كنترل تشخيصي جاي مي‌گيرد (سيمونز، 1988) بررسيها هم نشان مي دهد استفاده از مدل‌هاي تعالي سازماني در بهبود عملكرد سازمان‌ها موثر بوده است (كريستين سن، جول 1999) با توجه به قوت اينگونه مدل‌ها بسياري از كشورها از مدل تعالي سازماني به عنوان مبنايي براي تدوين جايزه‌هاي كيفيت و بهره وري در سطح ملي استفاده كرده اند كه مقياسي را براي مقايسه شركت‌ها در سطح ملي دست مي دهد (مشبكي، اصغر 1385) در سال‌هاي اخير در كشور ما نيز اين ابزارها اقبال ويژه اي يافته اند و سازمان‌هاي ايراني هم ( مانند شركت‌هاي خودرويي وفولادي ) مدل تعالي بنياد كيفيت اروپا (مدلEFQM)را كه متداولترين مدل‌هاي تعالي در سطح جهان است(هيكز، 1997) به عنوان مبناي سنجش و مقايسه عملكرد و كارايي خود مورد استفاده قرار داده اند

با گذشت زمان و اهمييت يافتن مفاهيم مديريت كيفيت فراگير و سرمايه‌هاي انساني، ابعاد ديگري هم در نظام‌هاي سنجش عملكرد مورد توجه قرارگرفت. ازاينرو تلاش‌هايي درراستاي جستجوي كيفيت درهمه سطوح سازمان وهمه بخش‌هاي زنجيره ارزش انجام گرفت  كه ‍‍‍پيدايش استانداردهاي سري ايزو9000 دستاورد چنين ديدگاهي بود. هرچند با پيچيده تر شدن فضاي كسب و كار، سازمان‌هاي نيازمند سازو كارهاي جامع تري بودند (تيلر، 1995) و  (مونستد، نونز، 2000)

مدل‌هاي تعالي سازماني با هدف اندازه‌گيري عملكرد كلان سازمان همراه با نگرش فراگير به تمامي ابعاد سازمان و در بر گرفتن همه ذي نفعان ابداع شدند. نمونه اي از اين مدل‌ها، جايزه دمينگ در آسيا، مدل مالكوم بالدريچ در آمريكا ومدل EFQM است، جوايز كيفيت بسياري در سراسر دنيا با الهام از اين مدل‌ها توسعه يافته اند. شايان ذكر است از آنجا كه گستره فعاليت سازمان‌ها  جهاني شده  وهمگي از شرايط كم وبيش همانندي  در رقابت برخودارند، اين مدل‌ها نيز در ويرايش‌هاي تازه خود تا اندازه زيادي همگرا شده اند و مفاهيم وارزش‌هايي كه به كار مي‌گيرند به همديگر نزديك شده است (نجمي، منوچهر و حسيني سيروس، 1382)

قيمت فايل فقط 27,000 تومان

 

خريد

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۷:۴۷:۳۵ ] [ سعيد ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By tibablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 14
دیروز : 7
افراد آنلاین : 1
همه : 328
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب